פרופ׳ ערן לביא

פרופ׳ ערן לביא

וטרינר מומחה ברפואה קלינית של חיות מחמד

חיסונים לכלבים וחשיבותם

החיסונים נועדו להגן על הכלב ממחלות מידבקות נפוצות, המסכנות את בריאותם וחייהם. החיסונים גורמים לגוף בעל החיים לייצר נוגדנים, שיגנו עליהם מהמחלות.

כלבים חשופים יומיום לסכנת הידבקות במחלות קשות שונות העוברות בינהם באמצעות מגע ישיר (הרחה, ליקוק, מריבה וכדו’) או מגע עקיף באמצעות חפצים (כדוגמת כלי אוכל ושתיה) או מקומות שונים, שהזדהמו בגורמי המחלה) למשל, באמצעות סוליות נעליים שדרכו במקום ששהה בו קודם לכן בעל חיים חולה, אפשר להעביר את המחלה המידבקת לחית המחמד שבביתנו).

חיסון נגד כלבת-

כלבת הינה מחלה קטלנית העלולה לפגוע ביונקים בכללם האדם, הכלב והחתול. בארץ מקור ההדבקה הוא לרוב שועלים ותנים הנגועים בנגיף. חיסון זה מחוייב עפ"י חוק, וכיום הוא ניתן בצמוד לתשלום עבור רישיון להחזקת כלב של הרשות המקומית.

מתחילת שנת 2005 גם התווספה לחובת החיסון, חובת סימון בשבב אלקטרוני, המתבצעת פעם אחת בחיים לכל כלב.

מחלת הכלבת קיימת ונפוצה באזורים שונים בארץ וחשיבות מתן החיסון גבוהה!

הדבקה במחלת הכלבת בבעל חיים לא מחוסן, ללא טיפול מיידי, תוביל למוות אצל בעל החיים או האדם שנדבק.

זמני מתן חיסון הכלבת:

בגיל 3 חודשים, ובהמשך – פעם בשנה, במשך כל החיים.

חיסון משושה

תרכיב משולב המגן כנגד 6 מחלות כלבים נפוצות:

1. פרוו-וירוס – מחלה נגיפית קשה הפוגעת בעיקר בגורים ובכלבים צעירים אך גם בבוגרים. גורמת לתופעה של שלשול דמי, הקאות,חוסר תיאבון, חום, דיכאון, התייבשות וסכנת מוות בתוך מספר ימים. מתן החיסון כחיסון נפרד או משושה – לגורים בני 9-6 שבועות ובהפרש 2-4 שבועות עד לגיל 4 חודשים. בהמשך פעם בשנה, במסגרת החיסון המשושה.

2. כלבלבת – מחלה הגורמת לכלבים צעירים וגם בוגרים לתופעות קשות של דלקת בדרכי הנשימה, דלקת ריאות, דלקת עיניים, הקאות, שלשול, חום גבוה, עוויתות שרירים ופגיעה במערכת העצבים.

3. דלקת כבד נגיפית – מחלה קטלנית הפוגעת בכבד וגורמת לצהבת ולתופעות של חום גבוה, חוסר תיאבון ובצקת בקרנית (גורמת להיווצרות עיניים שנראות בצבע כחול).

4. עכברת סוג 1 (leptospirosis) -מחלה קטלנית הגורמת לפגיעה קשה בכבד ולסימני צהבת.

5. עכברת סוג 2 (leptospirosis) – מחלה קטלנית הגורמת לפגיעה קשה בכליות.

העכברת – לפטוספירה, עלולה להדביק גם בני אדם!

6. פארא-אינפלואנזה – מחלה נגיפית הפוגעת בדרכי הנשימה וגורמת לשיעולים ולנזלת.

זמני מתן החיסון המשושה:

בהעדפה חיסון ראשון בגיל 6 שבועות ופעמיים נוספות בגיל 10 שבועות ו-14 שבועות. הפרש של 3-4 שבועות זה מזה. בהמשך פעם בשנה במשך כל חיי הכלב.

תולעת הפארק –

התולעת פוגעת בוושט, באבי העורקים, עלולה לגרום למוות פתאומי מדימום, לפליטות ולגידולים בוושט שעלולים להפוך להיות סרטניים. משתמשים בטיפול תרופתי מונע (לא חיסון), הניתן בהזרקה לפחות אחת לחודשיים.

כדורים כנגד תולעי מעיים –

מומלץ לתת אחת לחצי שנה אלא אם הופיעו תולעים, ואז מצריך שני טיפולים עוקבים בהפרש של 10 ימים.

שיתוף ב facebook
Facebook

More to explorer

הכן כלבך לחורף

אם הכלב שלך מבלה בגינה את רוב שעות היום, או אם החתול שלך נהנה מהשמש הקופחת במרפסת, החורף המגיע ישנה את השגרה.

הכנת חיית המחמד שלנו לחורף

ימים אלו הם ימים של שינויים, הטמפרטורות יורדות ומזג האוויר הופך קריר וחורפי. מי מאיתנו לא מארגן את הבית ונערך לקראת הימים

הוראות טיפול בגור חתולים חדש

חיסונים : גיל 8 שבועות, הגור צריך לעבור סדרה של שני חיסוני מרובע בהפרש של חודש ביניהם. עד סוף תקופת החיסונים לא כדאי להוציא